[4:40PM, 5/29/2015] Kak Chris:
As salam dan salam sejahtera kpd semua JK PBPPP yg telah selesai menguruskn lantikan PP1 dn PP2 peringkat KV dn SMT. Syabas dn Tahniah buat tuan/puan. Maka telah tiba masanya kita ke fasa yg berikut:
PENILAIAN PERTAMA OLEH PENILAI 1 DAN 2 SERTA PENGISIAN SKOR. - 1 JUN HINGGA 31 JULAI.
Ingin saya ingatkan kpd PP1 dan PP2..... jgn lupa utk simpan skor anda selepas penilaian dibuat. Ingat bhw skor penilaian kompetensi dan potensi menggunakan instrumen generik dan fungsional adalah rahsia. Hanya boleh dibincangkan bersama PYD sahaja.
Wbp.... penilaian keberhasilan perlu melalui perbincangan diantara PP1, PP2 dan PYD.. PP1 perlu memasukkn markah dlm borang markah PBPPP... jgn lupa utk simpan.
Silalah buat penilaian yg adil dn telus.
PP lihatlah PYD sbg aset penting.
PP perlu berbincang dgn PYD tindakan utk meningkatkn prestasi kerja.
PP silalah menyelia, mengawas dn membimbing secara berterusan.
Memang byk kerja ttp inilah masa utk kita mempertajamkan nilai2 kepimpinan yg ada pd diri kita semua sbg seorg pendidik.
SELAMAT MENJALANKAN PENILAIAN. SEMOGA ALLAH
SWT MEMPERMUDAHKN URUSAN TUAN/PUAN SEKALIAN.
Terima kasih.
Tele drpd Hjh Zuraidah BPTV.
Pelaksanaan PBPPP KV Keningau 2015
12 Mei 2015
- Menghadiri Taklimat PBPPP PPD Keningau di Queen Hotel ( Laila, Jovinia, Roslee )
- Perbincangan perancangan pelaksanaan pbppp di KV Keningau
- Mewara-warakan tentang Penilaian PBPPP melalui aplikasi telegram & Whatsapp kepada semua warga kolej ( Penilaian 1 Jun - 31 Julai )
- Pewujudan borang pemerhatian pbppp ( Jovinia )
18 Mei 2015
- Taklimat & Perjumpaan khas 1 perbincangan eviden/bukti dokumen temuduga untuk penilaian pbppp kolej (KJ, KU & Penyelaras JP Umum )
20 Mei 2015
- Taklimat & Perjumpaan khas 2 perbincangan eviden/bukti dokumen temuduga untuk penilaian pbppp kolej ( KJ, KU & Penyelaras JP Umum )
- Memaklumkan kepada semua penilai 1 & 2 serta semua warga kolej tentang persediaan penilaian pbppp dan dokumen yg perlu disediakan semasa temuduga pbppp hasil drpd perbincangan :
# Makluman kpd semua pensyarah & juga semua penilai 1 & 2 . Penilaian pbppp kali 1 akn bermula pd 1 Jun-31 Julai. Justeru, boleh mula sediakan / kemas kini dokumen2 sbg bukti semasa penilaian/temuduga. Antara dokumen yg dikenal pasti sbg eviden adalah spt berikut :
1. Portfolio ABC
2. Pengesanan Portfolio B
3. Fail Meja / Senarai tugas/ Peraturan / Pekeliling / Dasar
4. Rekod kehadiran ke kolej / Kehadiran Kokum / Kehadiran mesyuarat
5. Pencerapan
6. Penilaian pensyarah oleh pelajar
7. SKT ( print )
8. Sumbangan dalaman / luar kv / komuniti
9. Senarai Kursus
10.Kertas kerja / Laporan
( Inovasi )
11. Penggunaan ICT/ Multimedia / blog dll utk pdp
12. Senarai AJK utk program2 / Aktiviti yg tlh berlaku
13. Takwim kolej
# & lain2 rekod yg difikirkan berkaitan dengan generik & fungsional
Tqvm..💜💞
20-21 Mei 2015
- Pengemaskinian Penilai 1 & Penilai 2 pbppp ( Pentadbir )
- Taklimat penilaian pbppp beberapa KJ kepada KU & Pensyarah masing-masing dalam mesyuarat Jabatan
25 Mei 2015
- Pengemaskinian & Pewujudan senarai eviden/ bukti dokumen temuduga pbppp- dalam bentuk senarai semak (Hasmi)
29 Mei 2015
- Makluman kepada Pentadbir, KJ, KU dan penilai 1 & 2 - senarai PYD dalam e-prestasi
30 Mei 2015
- Penyenaraian semua PP 1, PP 2 dan PYD kepada Pentadbir, KJ, KU & PP1 & PP2
- Membuat Perancangan proses kerja pbppp 1 Jun - 31 Julai KV Keningau termasuk jadual temuduga pbppp & Memaklumkan pentadbir & KJ dlm wtsap
1 Jun - 19 Jun 2015
- Taklimat khas pelaksanaan pbppp kpd pentadbir, KJ & semua penilai pbppp mengikut jabatan/unit
- Inovasi & Penambahbaikan borang eviden/ bukti dokumen temuduga untuk penilaian pbppp ( Ibrahim ) - Riso & Pengedaran borang inovasi penilaian kepada semua warga kolej (Mathilda)
- Taklimat oleh PP & Pengisian borang penilaian kendiri pbppp oleh PYD
- Perbincangan/ Pengemaskinian jadual temuduga oleh PP
- Taklimat khas & perbincangan / penambahbaikan pbppp dalam Mesyuarat Pengurusan Tertinggi (18 Jun 2015 )
# Sekian makluman setakat ini..😄
0 comments:
Post a Comment