Pages

Ads 468x60px

Monday 23 December 2013

Warisan Karanaan Peringkat Negeri Sabah 20-23 Dis 2013

Tentatif Program daripada pihak penganjur;

Assalamu alaikum dan salam 1Malaysia, 1Warisan..

Dengan segala hormatnya, sebagai pihak urusetia penganjur,
kami dengan sukacitanya menjemput semua penduduk kg. karanaan ranau dan waris-waris kg. karanaan ranau di mana sahaja berada untuk hadir ke Majlis Warisan Karanaan Peringkat Negeri Sabah 2013 yang dianjurkan bersama oleh Kg.Karanaan Baru Sook dgn Kg.Malima sook pada 20 hingga 23 Disember 2013. Datanglah beramai-ramai bagi memeriakan majlis dan mengambil bahagian dlm setiap aktiviti yang dianjurkan..

Antara aktiviti yang dianjurkan oleh pihak penganjur sebagai gambaran sepanjang majlis ini adalah spt berikut :

20 Dis 2013 : Bermula 2.00 ptg berkonvoi/Perarakan menyambut ketibaan rombongan warisan dari luar kwsn sook di Perkarangan dewan masyarakat daerah kecil sook dan dibawa menuju ke pusat sambutan di kg.karanaan baru bersama paluan gong. Pendaftaran kehadiran semua rombongan dan tetamu. Suai kenal/taklimat dari pihak penganjur. Pertandingan Memancing di tasik perpaduan kg.karanaan baru sook. Riadah/senam robik petang. Sebelah malam akan diadakan kenduri kampung. Malam warisan/pementasan kebudayaan. Persembahan Koir dan hiburan penyanyi2 tempatan. cabutan tiket bertuah.

21 Dis 2013 : bermula 8.00 pagi acara padang dimulakan dengan sukaneka kategori kanak2 dan dewasa. Pameran di pondok'2 berkenaan. Acara pembukaan Tagal kg. Karanaan Baru di sg.Binuwou dan makan beramai'2 di kawasan Tagal. Pengagihan hasil tuaian tagal. Sebelah petang akan diadakan Ratu Fesyen kanak-kanak, Ratu Warisan. Sekali lagi sukaneka di padang kategori terbuka dan sukan persahabatan. Sebelah malam diadakan Pertandingan Nyanyian Karaoke Bintang Warisan 2013 kategori solo, berduet terbuka dan berduet suami isteri/adik beradik/pertalian rapat keluarga. Cabutan tiket bertua. Penyampaian hadiah.

22 Dis 2013 : Bermula 8.00 pagi Konvoi Hijrah dan pertandingan Tanah Rata Ton (Maraton) dari Kg.Karanaan baru ke Kg.Malima merentasi sungai binuwou dan lorong'2 jalan ladang bagi kategori veteran 40 tahun ke atas lelaki serta 35 tahun ke atas bagi wanita dan terbuka kategori lelaki/wanita (setiap kategori berbeza jarak). Sukan persahabatan Bola tampar lelaki dan wanita, badminton 4 penjuru ( sook/keningau/Karanaan Ranau/ Lohan Ranau). Sebelah petang kembali ke kg.karanaan baru dan diadakan acara pentas, pertandingan Monusui (bercerita dlm bahasa ibunda) dan kuiz bahasa ibunda (menterjemah maksud bahasa ibunda ke dlm bahasa melayu). Pertandingan Sukan tradisi terbuka (Gundang, Terumpak, menyumpit, melastik, boling lonot, mingkingki, minggala, main gata dan lain-lain acara tradisi spontan). Sebelah malam makan hidangan gulu-gulu dan Majlis penutupan Rasmi. Penyampaian cendera hati kpd kemua wakil rombongan, anugera khas jasamu dikenang warga karanaan, persembahan juara bintang warisan, Penyampaian hadiah pelbagai acara yang dipertandingkan. Majlis ditutup.

23 Dis 2013 : 8.30 pagi sarapan pagi beramai-ramai di balai raya kg. karanaan baru, Mirumo-rumo, majlis doa selamat pitongkiadan. Keberangkatan rombongan dari jauh ke kg halaman masing-masing.

Datanglah beramai-ramai dan mohon war-warkan kepada semua waris dimana sahaja berada.

Sebarang maklumat boleh dirujuk kepada pihak penganjur di:
1/. En. Abd. Kunin Saili- Pengerusi Pelaksana Majlis 0198011866.
2/. En. Ardin Lakunsim - Pengerusi Bersama 0195310967.
3/. En. Jabin Limin - Ketua Kg.karanaan Baru/ Urusetia 01129892135.
4/. En. Shamyusdin Paidin - Pengerusi JKKK / Urusetia 0128431694.
5/. En. Rafe Muntil - SU1/Urusetia 0138980732.
6/. En. Rudie Jahadi - SU2/Urusetia 0148686400.

MEMBUDAYAKAN PERPADUAN, MERAIKAN KEPELBAGAIAN.

Antara gambar-gambar sepanjang program ini;



















































0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

:-)

:-)

Lalalalaaaa~

Sample text

Comel


:-)

Penafian

Hakcipta Terpelihara © 2013 DiarykuPurple
Blog Diarykupurple tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada blog ini. Semoga bermanfaat.

Hohohooo~

SHOUT BUSUK : Start !-->